Ste vedeli, da obstajajo domenske končnice, po katerih lahko uporabniki spleta takoj ugotovijo, katero tematiko bo obravnavala spletna stran? V Sloveniji jih označujemo z izrazom tematske domene, medtem ko se v svetu, če izraz prevedemo v slovenščino, uporablja zapis nove domene (ang. new TLDs). Glede na to, da so se pričele pojavljati že v začetku leta 2014, je angleški zapis nekoliko neprimeren – vsako leto bolj. Preden se posvetimo tematskim domenam, naj omenimo, da poleg njih obstajajo še generične/splošne (.org, .net, .com, .biz, .gov, …) in nacionalne/državne (.si, .eu, .de, .hr, .it, .at, …).
Ste vedeli, da so vse nacionalne domene sestavljene le iz dveh črk? Da večino generičnih sestavljajo tri črke? Tematske domene imajo najmanj tri črke, običajno pa več. Trenutno jih obstaja okoli petsto. Med najbolj priljubljene oziroma najpogosteje registrirane sodijo .xyz, .top, .loan, .win, .club, .vip, .online, .bid, .tech, zelo popularna pa postaja tudi .blog, ki je na voljo šele od konca leta 2016. Cene tematskih domen so zelo različne – nekatere so na voljo za ceno zgolj nekaj evrov, medtem ko druge dosegajo izjemno visoke cene, tudi do 500 € ali več. Slednje so sicer zelo redke. Za večino izmed njih je potrebno odšteti okoli 20 € na leto.
Uporaba tematske domene ima tako prednosti kot slabosti. Glavna prednost je zagotovo ta, da spletna stran, postavljena na tematskem spletnem naslovu, zaradi svoje drugačnosti zelo izstopa. Dejstvo namreč je, da uporaba tematskih domen še ni razširjena, kar je povsem enostavno opaziti. Kar poskusite se spomniti, kolikokrat ste že naleteli na kakšno izmed »novejših« domen? Morda celo nikoli. Druga prednost je v tem, da obiskovalec že po domenski končnici prepozna, o čem se bo šlo na spletni strani. Če bo denimo iskal mnenja oziroma ocene o storitvi nekega ponudnika, in če bo ob pregledovanju rezultatov iskanja v Googlu opazil domeno s končnico .reviews, bo lahko prepričan, da bo na strani našel prav to, kar išče.
Katere pa so slabosti tematskih domen? Kot glavno bi brez dvoma lahko omenili dejstvo, da jih uporabniki spleta še niso povsem vajeni. Ko nekdo, ki vrhnje domene ne pozna, le-to zagleda (na primer na drugi strani ali v spletnem iskalniku), lahko dobi občutek negotovosti. Ker domenske končnice ne pozna, ji ne zaupa, zato na povezavo raje ne klikne. Sicer pa tematske domene drugih slabosti niti nimajo. Marsikdo se denimo boji, da bi se zaradi izbire tematske domenske končnice v iskalniku uvrščal nižje, kot bi se, če bi izbral domeno .com ali katero drugo. Toda mnoge analize so dokazale, da domenska končnica pri tem ne igra vloge, enako so sporočili tudi pri Googlu.
So vam po prebranem tematske domene postale zanimive? Če želite biti posebni in na svetovnem spletu izstopati, je ideja o registraciji domene s tematsko končnico povsem na mestu. Na spletni strani večjega registrarja si oglejte dolg seznam domen in izberite tisto, ki bo najbolje sporočala tematiko vaše spletne strani.